lørdag, november 21, 2009

Min kloke farmor

Akkurat nå er jeg i en periode hvor jeg føler meg litt lost. Tenker veldig mye på jobb og utdanning, hva jeg vil gjøre, hvor vi vil bo, om vi skal ha flere unger om vi skal ha hund. Ja vi er 2 om alt dette, men samtidig må jeg også vite hva jeg vil selv. Det er mange vanskelige spørsmål. Å mange utdanninger å velge mellom. Men skal jeg gå på skole vil det også begrense oss økonomisk.

I går var vi hos mamma og pappa, og jeg tror pappa forsto at jeg var litt i min egen tenkeverden og sa at farmor alltid sa "ta ein dag om gangen, du får itje mer alikavell"

Kloke ord!

Det er helt sant, men samtidig veldig vanskelig å leve etter.

Jeg har et ønske om å legge alt i Guds hender og en ide om at det er bra. Men det er jo utrolig vanskelig!!!!!!!!!! Jeg vet at jeg har en far i himmelen som passer på meg og gir meg styrke, men klarer ikke å slappe av.

Uansett er jeg takknemlig for livet, mannen min og Matilde. Vi har det veldig bra sammen, selv om det blir mange travle dager. Vi har det faktisk bra, vi har tak over hodet og mat på bordet.

Hvorfor skal vi alltid sammenligne oss med andre som har større inntekter og større hus? Hvorfor er det så vanskelig å være fornøyd med det en har?

Ja, livet byr på mange spørsmål.

Ingen kommentarer: