lørdag, august 30, 2008

Sykehuset og innkjøring i barnehagen

Innkjøringen i barnehagen til Matilde begynte på onsdag. Vi var i barnehagen fra hall 2 til 3 bare for å si hei og se oss omkring. Det gikk veldig fint. Matilde strakk armene ut og ville til primærkontakten sin med en gang, veldig greit at hun er så sosial.

Da jeg kom hjem på onsdag kjente jeg at jeg stresset litt angående allergi test og slikt. Tore(som har Tassen nå) flytter til Bergen om noen uker og kan ikke ha Tassen så mye lenger. Jeg ringte derfor sykehuset for å høre ca når vi kunne forvente å få time. Etter mange "Jeg setter deg over til" kom jeg der jeg skulle, og tilfeldigvis hadde de en avbestilling neste dag kl 10 som jeg kunne få... Hvor tilfeldig er det? Av og til fikser Gud. Nå har vi ventet siden april og timen kom i grevens tid. De ville også ha røntgen av lungene til Matilde og greide å fikse det til slik at vi fikk time der klokken 9. Onsdag kveld var fylt med blandede følelser. Har vært forberedt siden april, men allikvell har det vært så fjernt. Tanken på å faktisk finne ett nytt hjem til Tassen føltes veldig feil.

Torsdag reiste jeg, mamma og Matilde til sykehuset. Vi kom ganske tidlig og fant veien til røntgen... Vi kom inn litt tidlig og det gikk ganske greit. Matilde var ikke heilt enig i ideen om å ligge i ro.....

Klokken var 9 da vi kom ut fra røntgen og vi fant veien til barnepoliklinikken. Da vi kom fram sa de at dem som hadde time klokken 9 ikke kunne komme så vi kunne ta den.... Helt utrolig. Jeg gruet meg til ventetiden, det er liksom ikke så mye for Matilde å gjøre på et sykehus så jeg ble helt satt ut. Jeg har sjelden flaks, så hva skjer liksom? Men så klart var det legestudenter her nå også. Jeg treffer alltid på legestudenter. Både på ultralyden (når de skulle sjekke om fosteret lå utenfor livmoren), under fødselen og nå også... Er det mulig...

Inne på barnepoliklinikken tok de prikktesten på henne for å sjekke for allergi. Matilde var kjempe flink og satt i ro hele tiden selv om hun fikk mange stikk i armen. Mens vi ventet på at utslaget av stikkene skulle komme, pustet Matilde i maske, husker ikke helt hva det skulle være godt for, tror det har noe med mistanke om astma å gjøre... Det gikk hvertfall ikke så veldig bra, Matilde ville ikke sitte i ro og puste gjennom en maske. Så sykepleieren ga opp. Vi snakket også med en lege og 2 legestudenter. De stilte mange spørsmål og legen snakket en del med studentene om hva de tenkte. Sykepleieren kom inn og sjekket stikkene til Matilde mens vi satt det. Og tenk det, Matilde er ikke allergisk mot hund.... Nå kan Tassen komme hjem. Legen ville ikke anbefale oss å ha hund, men siden vi hadde hund kunne vi beholde ham. De tror kanskje at Matilde har astma så vi prøver med astmamedisiner for å sjekke om Matilde blir bedre. Isåfall håper jeg hun vokser det av seg....

Pga sykehuset gikk vi glipp av innkjøring i barnehagen på torsdagen. Men vi kom på fredagen. Matilde satt seg bare ned på gulvet og vinket når jeg sa hade så hun var alene i barnehagen fra 9 til 1.... Det gikk kjempe bra. Hun sov tilogmed i barnehagen. Tror det kommer til å gå greit og håper overgangen ikke blir for vanskelig for henne. Mandag blir nok en lang dag, men tror det går greit....

I dag kjøpte jeg og Arne nye sykler og vi låner sykkeltralla til svogeren til Arne så i dag var hele familien på sykkeltur. Det var veldig koselig. Orker ikke hente ledning for å laste ned bildene fra mobilene nå, men fikk noen søte bilder av Matilde i tralla med hjelmen på....

Neste helg skal jeg til Stemnestaden på konfirmantweekend og får også Tassen tilbake den helga. Tore skulle kommme inn der med ham siden det ikke er så langt fra der han bor...

Føler dette ble et langt innlegg som ble skrevet veldig for så kan være mange skrivefeil her.... Det er sent og jeg er trøtt... God natt....

2 kommentarer:

Maria sa...

Så bra at det går bra, astma e ikkje det styssta probleme i verden. Bare spør om du trenge någen tips :)

Anonym sa...

SÅ kjekt å lese at dere kan få tassen tilbake. Veldig glad på deres veger! og så kjekt at det går så bra med mathilde i barnehagen. Sikkert mye enklere å gå fra når hun vinker selv hade, og trives=)