onsdag, august 15, 2007

De sista dagene

Tenkte eg konne ta ein litt utfyllandes oppdatering.....

Eirik har bynt å pussa opp sin leilighet, d bler bra. Han å Scott får ein bra plass. Håpe Scott glede seg t d. An e vell gla for å sleppa maset t Tassen og sje minst ongen som e på vei... Tror an har gått av å få litt fred, ska jo sje så mye t for å stressa an...

Arne har fått delebilen å komme t å ver travelt opptatt me å setta øve alle delene. Men e jo godt å få d jort. Sjøl om eg komme t å savna å ha an jemma. E litt lei av å laga middag t mg sjøl å spisa aleina, kjedli.

Nå e barnarommet nesten ferdigt. Mangle bare madrasså å henga opp ei hylla. Siden Eirik har teppe på soverommet (som vell å merkas ska rivas av) benytta eg d rommet t å mala ett bord å dn hyllå. Litt kjekkare me farger istedenfor trefarga. Så nå e hvertfall rommet klart for ongen, sjøl om ongen sje e klar for rommet heilt ennå.

I går va eg på skolen å fekk levert søknad om stipend og søknad om fritak i allmennfagå, siden eg har tatt de før. Håpe d går, sjøl om d e ny reform. E jo fyssta året me dn nye reformen, så håpe på at d går bra, viss sje slide eg. Arne kom jm itte jobb, så me spiste middag ilag, d va herli. Å på kvellen tok eg et langt bad me masse olje greiår å hørte på musikk. Fekk låna ein CD av Oda som hette "ved sengekanten", mange søte sanger dr.
E rart koss ein sette pris på små ting. Å ett bad e faktisk bra for kropp å sjel.

I dag har eg vaskt, e blei litt slitnere enn eg pleie bli av d ja. Måtte ta n pause, d va nytt. Så nå sidde eg å slappe av me PCen på fanget å hørre på CDen t Oda. Å ongen sparke litt i ny å ne. Virke aldri som om hu våkne skikkeli før eg ska sova, e lissom då hu tar heilt av. E jo kjekt å kjenna at hu bevege seg, mn litt dårli tidspunkt. Eg vil jo såva då....
Mn nå e d sje lenge ijen... Ca 40 dage t termin, skummelt å kjekt.

Nå e d snart skolestart og, d bler rart. Håpe eg får greie klasse, å sje minst greie leråra. D komme nok t å ha mye å sei.

Tror sje eg har glømt någe av stor betydning her nå.

4 kommentarer:

Cathrin sa...

sorry at eg isje har våre så flink å ver me deg i d sista, men d har skjedd litt her i granmeisveien.... gla i deg.. finna på någe neste uga?? drar te bergen i mårå komme hjem søndag

Ranveig sa...

Kjekt å lese! Kommer hjem den helga det er jubileumsgudstjeneste (25.aug) hadde vært kjekt å fått sett leiligheten da... Får se om det passer. Skal innom mari og de helt sikkert - så da passer det jo å stikke oppom. Klem

Dina sa...

Hei Ranveig. Ja d e bare kosli om du stikke oppom.....

Ranveig sa...

Nå har jeg sett barnerommet! Det var knallfint. Kjekt å kunne ordne et rom sånn på forhånd før babyen kommer. Snakkes kanskje i kveld på konsert?